§ 1 Postanowienia Ogólne
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej „OWS”) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów, których sprzedawcą jest AUTO-SEBA Sebastian Bieszke, z siedzibą w Kielnie, ul. Filtrowa 2
84-208 Kielno, NIP PL5882024961
- OWS stanowią integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez AUTO-SEBA Sebastian Bieszke, w tym również umów zawieranych w formie pisemnego zamówienia, oferowanych na rzecz podmiotu, który dokonuje zakupu, tj. faktur sprzedaży, faktur proforma, dokumentów zamówień, itp.
- OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie AUTO-SEBA Sebastian Bieszke oraz na stronie internetowej www.auto-seba.pl.
- Niniejsze OWS są uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży towarów. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) wykorzystywanych czy ustalonych przez Kupującego.
- Postanowienia zawarte w niniejszych OWS mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Odmienne ustalenia pomiędzy stronami uzgodnione i potwierdzone na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWS.
§ 2 Definicje
Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:
- Sprzedawca – AUTO-SEBA Sebastian Bieszke, ul. Filtrowa 2, 84-208 Kielno, NIP: 588-208-49-61
- Kupujący – osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
- Termin płatności – dzień, w którym należność za towar staje się wymagalna.
- Towar – rzeczy ruchome, usługi, dobra które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Zamówienie – oferta zakupu produktów złożona przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, listownie, kurierem, faksem lub e-mailem, zawierająca co najmniej:
nazwę zamawianego produktu, ilość, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu, sposób, termin i miejsce odbioru zamawianych produktów.
- Potwierdzenie – pisemne oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu zamówienia, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny towaru, sumarycznej wartości zamówionego towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności
§ 3 Zawarcie umowy
- Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, w katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną.
- Zamówienie Kupującego powinno zwierać następujące dane:
- Nazwę Kupującego – wraz ze wskazaniem dokładnego adresu,
- Numer NIP lub odpowiednik w przypadku gdy kupującym jest osoba prawna lub osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą,
- Wskazanie numeru oferty jeśli dotyczy,
- Określenie wskazanego towaru nazwą handlową,
- Ilość zamówionego towaru,
- Termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru towaru, jeśli dotyczy.
- Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz pisemne lub ustne potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę (w formie e-mail, faksem, listownie lub telefonicznie). Pisemne potwierdzenie zamówienia oznacza, że Sprzedawca otrzymał zamówienie oraz przyjął je do realizacji. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedawcy, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia. Składając zamówienie Kupujący wyraża zgodę na obowiązywanie niniejszych OWS w stosunkach pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją sprzedaży w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie prawdziwości danych o których mowa w §3 ust.2 OWS lub gdy w międzyczasie zmieniły się stany magazynowe towaru.
- Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej zalicza się w szczególności: kataklizmy przyrodnicze, pożar, strajk, embargo, wstrzymanie transferu dewiz, ograniczenia energetyczne, wojnę, utratę łączności elektronicznej.
§ 4 Ceny
- W przypadku rozbieżności pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym dotyczących ceny towaru, ceną towaru jest cena wynikająca z potwierdzenia zamówienia.
- Ceny podawane przez Sprzedawcę są zawsze cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury. Przy braku odmiennych uzgodnień obowiązują zasady wysyłki FCA, gdzie miejscem załadunku jest 84-208 Kielno, ul. Filtrowa 2.
§ 5 Płatności
- Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym na fakturze. W przypadku braku terminu na fakturze, zamówieniu lub fakturze proformie, termin ten wynosi 7 dni od daty wystawienia dokumentu.
- Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, podanym na fakturze, albo dzień zapłaty gotówką.
- W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedawca jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych za każdy dzień opóźnienia, a także żądania przedpłaty na towary z przyjętych już do realizacji kolejnych zamówień.
- Nieuregulowanie należności w terminie określonym na dokumencie sprzedaży lub zamówienia upoważnia Sprzedawcę do przerwania dostaw towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Sprzedawca może uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.
-
Nieuregulowanie należności w terminie określonym w dokumencie sprzedaży lub zamówienia lub w przypadku braku terminu, nieuregulowanie pełnej należności w terminie 7 dni od daty wystawienia wspomnianych dokumentów powoduje utratę wpłaconych zaliczek lub zadatków, chyba że uzgodniono inaczej i udokumentowano pisemnie.
- Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar w ustalonym terminie.
§ 6 Odpowiedzialność, termin realizacji, dostawa towaru
- Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane działaniem operatora logistycznego.
- Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Jeżeli Kupujący nie przyjmie towaru pomimo złożenia zamówienia, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami transportu i innymi kosztami będącymi w związku z nie przyjęciem towaru przez Kupującego.
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, jakość, ilość oraz asortyment dostarczonego towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 3 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie, sporządzając protokół niezgodności. Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej reklamacji na miejscu dostawy.
- Kupujący ma obowiązek używać zakupionych towarów zgodnie z warunkami technicznymi ich użytkowania.
§ 7 Gwarancje, reklamacje, zwroty
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności sprzedanego towaru, co oznacza, iż Sprzedawca jest właścicielem towaru do chwili pełnego zapłacenia należności za odebrany towar oraz innych należności wynikających z umowy sprzedaży bez względu na miejsce składowania lub zamontowania w innych przedmiotach.
- Kupujący ponosi ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru w okresie pomiędzy jego wydaniem, a przejściem prawa własności towaru na jego rzecz
- Sprzedawca i Kupujący wyłączają w stosunkach wynikających ze sprzedaży towarów na rzecz Kupującego odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Sprzedawca udziela gwarancji 3 miesięcznego prawidłowego działania sprzedanego nowego towaru liczonej od dnia sprzedaży towaru (data wystawienia faktury VAT za sprzedany towar).
- Sprzedaż towarów używanych nie podlega gwarancji, istnieje możliwość sprawdzenia towarów w siedzibie Sprzedawcy, a decyzja o zakupie należy do Kupującego. Większa liczba przepracowanych motogodzin w przypadku towarów używanych – maszyn, w stosunku do ich ilości przedstawionych w ofercie lub w trakcie inspekcji, jest naturalnym następstwem ze względu na wykorzystywanie maszyn w działalności, wykonywania prób jakości,itd. Kupujący nie może sobie rościć żadnych roszczeń z tytułu zwiększonej liczby przepracowanych motogodzin czy przejechanych kilometrów na liczniku.
- Sprzedawca, w przypadku ujawnienia się wady towaru o którym mowa w §7 ust. 4, jest zobowiązany do przyjęcia zwrotu towaru i przeprowadzenia procesu reklamacji u swojego dostawcy.
- Kupujący w terminie 2 dni od dnia ujawnienia się wady ma obowiązek zgłosić jej istnienie pisemnie lub per email na adres: biuro@auto-seba.pl.
- Sprzedawca dopuszcza możliwość zwrotu od Kupującego zakupionego nowego towaru w terminie 3 dni roboczych od dnia sprzedaży towaru (data wystawienia faktury VAT za sprzedany towar). Warunkiem zwrotu towaru jest brak śladów jego używania. Koszty zwrotu, w szczególności transportu towaru do siedziby Sprzedawcy, ponosi Kupujący.
- W przypadku gdy towar został sprzedany w ramach indywidualnego zamówienia, specjalnie uwzględniającego potrzeby Kupującego, Sprzedawca dopuszcza zwrot takiego towaru po potrąceniu kwoty odpowiadającej 50% wartości zamówionego towaru zgodnie z wystawioną za towar fakturą VAT jako kosztów operacyjnych, związanych z wdrożeniem procedury zwrotu towaru pod indywidulane zamówienie, specjalnie uwzględniające potrzeby Kupującego. Sprzedawca uwzględniając wniosek Kupującego o przyjęcie zwrotu towaru wystawi fakturę VAT za koszty operacyjne związane z wdrożeniem procedury zwrotu towaru pod indywidulane zamówienie specjalnie uwzględniające potrzeby Kupującego.
- Decyzja o przyjęciu zwrotu towaru lub jego nie przyjęciu jest dyskrecjonalną decyzją Sprzedawcy, z tytułu której Kupujący nie może sobie rościć żadnych roszczeń.
- Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty pośrednie i bezpośrednie wynikające z awarii lub przestoju sprzętu.
- Części elektroniki, sterowniki, czujniki, elektrozawory nie podlegają zwrotowi. Smary, oleje nie podlegają zwrotowi.
§ 8 Przetwarzanie danych
- Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę oraz podmioty działające na jego zlecenie w kraju i za granicą, w związku z realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedawcę.
§ 9 Wyłączenia
- Kupujący nie może bez zgody Sprzedawcy przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedawcą osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla OSW jest prawo polskie.
- Teksty umowy, faktur, innych dokumentów i OWS w języku polskim są wersją oryginalną niezależnie od kraju pochodzenia Kupującego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Stwierdzenie nieważności lub zmiany pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.
- Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikających z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, właściwym do rozpoznania sporu jest Sąd właściwy według siedziby Sprzedającego